Obchodní podmínky


1.     Čím se řídí vztah mezi advokátem a klientem?

1.1.   Vztah mezi společností OTIDEA LEGAL s.r.o., IČO: 11671351, se sídlem Slezská 2127/13, 120 00 Praha 2, zapsanou v obchodním rejstříku vedeném Městským soudem v Praze v oddíle C, vložce č. 352648 (dále také „my“) a klientem (dále také „klient“ nebo „Vy“) při poskytování právních služeb se primárně řídí smlouvou o poskytování právních služeb, uzavřenou mezi námi a Vámi. V rozsahu výslovně neupraveném smlouvou o poskytování právních služeb se práva a povinnosti mezi námi a Vámi řídí těmito podmínkami (dále jen „Podmínky“), a dále zejména zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, v účinném znění, zákonem č. 89/2012 Sb., občanským zákoníkem, v účinném znění, a stavovskými předpisy České advokátní komory, které jsou zveřejněny na webových stránkách www.cak.cz.

1.2.   V případě, že ve smlouvě o poskytování právních služeb, potvrzené objednávce či v naší vzájemné komunikaci jsou dohodnuty podmínky, které jsou v rozporu s těmito Podmínkami, mají takové dohodnuté podmínky v části, v níž vedle těchto Podmínek nemohou obstát, přednost před těmito Podmínkami.

1.3.   Tyto Podmínky jsou pro nás i klienta závazné v okamžiku uzavření smlouvy o poskytování právních služeb. Smlouva o poskytování právních služeb mezi námi a klientem je uzavřena dnem potvrzení objednávky našich služeb ze strany klienta nebo dnem zahájení poskytování právních služeb klientovi, podle toho, který okamžik nastane dříve.

 

2.     Jaká jsou práva a povinnosti při poskytování právních služeb?

2.1.   Práva a povinnosti advokáta při poskytování právních služeb se řídí zejména zákonem č. 85/1996 Sb., o advokacii, v účinném znění, a stavovskými předpisy České advokátní komory, které jsou zveřejněny na webových stránkách www.cak.cz.

2.2.   Právní služby budeme vykonávat v souladu s právními předpisy a s odbornou péčí.

2.3.   Při uvedení předpokládaného rozsahu právní služby vycházíme ze skutečností, které jsou nám v dané době známy. Neneseme odpovědnost za změnu rozsahu právních služeb, které je nezbytné poskytnout k dosažení účelu a cíle poskytované právní služby.

2.4.   Při poskytování právních služeb předpokládáme, že veškeré informace, které nám sdělíte či předáte, jsou pravdivé a úplné. Pravdivost nebo úplnost skutkových informací, které nám poskytnete, nejsme oprávněni bez Vašeho souhlasu ověřovat.

2.5.   Řádné poskytnutí právních služeb závisí na řádném a včasném splnění Vašich povinností vyplývajících ze smlouvy o poskytování právních služeb, zejména (nikoliv výlučně) předávání podkladů a udělování pokynů. Nejsme odpovědní za žádnou újmu, která by mohla vzniknout v důsledku nesplnění těchto povinností.

2.6.   Jakékoli informace a podklady, které nám předáte a které lze použít jako věcné nebo listinné důkazní prostředky, nesmí být padělané či pozměněné. V případě porušení této povinnosti můžete odpovídat za případné spáchání trestného činu maření spravedlnosti dle ust. § 347a zákona č. 40/2009 Sb., trestního zákoníku, které zní: „Kdo pro účely zahájení řízení před soudem, před mezinárodním soudním orgánem nebo trestního řízení anebo v takovém řízení předloží věcný nebo listinný důkazní prostředek, který má podstatný význam pro rozhodnutí, o kterém ví, že je padělaný nebo pozměněný, v úmyslu, aby byl použit jako pravý, anebo padělá nebo pozmění takový důkazní prostředek v úmyslu, aby byl použit jako pravý, bude potrestán odnětím svobody až na dvě léta.“

2.7.   Nepřijímáme žádnou odpovědnost vůči nikomu jinému než vůči Vám. Vznese-li vůči nám třetí osoba nárok na náhradu škody z titulu výsledků služeb, které jsme jí neposkytli, a současně jedná-li se o výsledky služby poskytnuté Vám, které jste třetí osobě předali bez našeho souhlasu, zavazujete se nám uhradit jakoukoli újmu (včetně případných nákladů řízení), která nám v této souvislosti vznikne.

 

3.     Kdy je nutné poskytování právních služeb odmítnout?

3.1.   Poskytnutí právních služeb jsme nuceni odmítnout v těchto případech:

3.1.1.      pokud v totožné věci poskytujeme/jsme poskytli služby již jinému subjektu a Vaše zájmy jsou v rozporu s jeho zájmy, nebo

3.1.2.      by Vás informace, kterou máme o jiném klientovi nebo o bývalém klientovi, neoprávněně zvýhodnit, nebo

3.1.3.      projednávání dané věci, kterých se služba týká, jsme se zúčastnili my nebo osoba nám blízká, nebo

3.1.4.      Vaše zájmy jsou v rozporu s našimi zájmy nebo zájmy osoby nám blízké.

3.2.   V případě, že v průběhu poskytování právní služby zjistíme, že nastala některá ze skutečností uvedených v čl. 3.1., jsme povinni smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět.

 

4.     Jaké jsou podmínky odměňování?

4.1.   Bližší informace k variantám odměňování jsou dostupné na stránce www.otidea-legal.cz/odmena.

4.2.   Naše odměna odráží nejen strávenou dobu na poskytování služeb, ale i další faktory, jako je složitost, naléhavost, využití cizích jazyků nebo inherentní rizika.

4.3.   V případě, že se dohodneme na časové odměně (tj. účtování stráveného času dle hodinové sazby), účtujeme naši odměnu po započatých čtvrthodinách, pokud se nedohodneme jinak. V takovém případě jsme též oprávněni účtovat náhradu za promeškaný čas, kterou se rozumí náhrada za čas strávený cestou do místa poskytování služeb, případně místa souvisejícího s poskytováním služeb, a cestou zpět; zejména pak cesta na jednání u orgánu veřejné moci, na místo s Vámi dohodnuté mimo naše sídlo, na schůzku s protistranou mimo naše sídlo, za účelem pochůzek po orgánech veřejné moci apod.

4.4.   Naše odměna nezahrnuje hotové výdaje, zejm. soudní a správní poplatky, cestovné, znalečné, svědečné, výdaje za dokumenty získané ze vzdálených placených registrů (katastr nemovitostí, Centrální evidence exekucí) apod. Nedohodneme-li se v konkrétním případě jinak, tyto výdaje primárně platíte Vy. Případně námi zaplacené hotové výdaje Vám přeúčtujeme.

4.5.   K naší odměně a náhradě za promeškaný čas jsme povinni připočítat DPH dle platných právních předpisů.

4.6.   Jsme oprávněni žádat po Vás zálohu na odměnu za poskytnutí právních služeb, náhradu za promeškaný čas a náhradu hotových výdajů.

5.     Kdy lze poskytování právních služeb ukončit?

5.1.   Jste oprávněni smlouvu o poskytování právních služeb kdykoli vypovědět.

5.2.   My jsme oprávněni smlouvu o poskytování právních služeb vypovědět tehdy, dojde-li k narušení vzájemné nezbytné důvěry, neposkytujete-li nám potřebnou součinnost nebo neuhradili-li jste bez vážného důvodu sjednanou odměnu či jakoukoli její část či složku nebo zálohu, a dále zjistíme-li dodatečně skutečnosti, pro které jsme povinni poskytnutí právních služeb dle zákona odmítnout.

5.3.   Nedohodneme-li se s Vámi jinak nebo neučiníte-li jiné opatření, jsme ze zákona povinni po dobu 15 dnů ode dne, kdy smlouva o poskytování právních služeb zanikla, činit veškeré neodkladné úkony tak, aby jste neutrpěli na svých právech nebo oprávněných zájmech újmu. To neplatí, pokud nám sdělíte, že na splnění této povinnosti netrváte.

 

6.     Jaká zvláštní práva se vztahují na spotřebitele?

6.1.   Klient – spotřebitel má možnost využít mimosoudního řešení případných sporů mezi námi a klientem. Česká advokátní komora byla dne 5.2.2016 pověřena Ministerstvem průmyslu a obchodu ČR mimosoudním řešením spotřebitelských sporů pro oblast sporů mezi advokátem a spotřebitelem ze smluv o poskytování právních služeb (na základě zákona č. 634/1992 Sb., o ochraně spotřebitele, ve znění pozdějších předpisů). Internetová stránka tohoto pověřeného subjektu je www.cak.cz. Výkonem mimosoudního řešení spotřebitelských sporů je pověřena smírčí komise České advokátní komory. Pro účely mimosoudního řešení sporů se přiměřeně použije advokátní smírčí řád (usnesení představenstva České advokátní komory č. 2/1998 Věstníku, kterým se upravuje smírčí řízení).

7.     Jaké jsou povinnosti vyplývající z AML legislativy?

7.1.   V zákonem stanovených případech jsme tzv. povinnou osobou dle zákona č. 253/2008 Sb., o některých opatřeních proti legalizaci výnosů z trestné činnosti a financování terorismu. V takových případech máme povinnost identifikace klienta, příp. kontroly klienta. Za tímto účelem jsme povinni shromažďovat a uchovávat osobní údaje klienta a pořizovat kopie dokladů, z nichž jsme tyto údaje ověřili. Za tím účelem jste povinni nám poskytnout nezbytnou součinnost.

8.     Jaké je pojištění pro případ odpovědnosti za újmu?

8.1.   Jako advokátní kancelář jsme pojištěni pro případ odpovědnosti za újmu způsobenou klientovi při výkonu advokacie, a to až do výše 50.000.000,- Kč.

Kontakt


Slezská 2127/13
120 00 Praha 2

E-mail: ak@otidea.cz

Napište nám